Korona-ajan turvallisuus

Päivitetty 20.5.2022

Terveysturvallisuuskäytännöt

Noudatamme voimassaolevia viranomaisten suosituksia ja pidämme teatteria koskevat korona-ajan turvallisuusohjeistukset ajan tasalla tässä tiedotteessa.

Olemme tehostaneet siivousta ja ilmanvaihtoa sekä lisänneet ohjaavaa henkilökuntaa aulapalveluissa.

Kasvomaskit ja käsidesit

Suosittelemme yleisöllemme kasvomaskin käyttöä koko vierailun ajan. Lippukassalla on käytössä suojapleksi. Käsidesiä on tarjolla teatterimme yleisissä tiloissa ala-aulassa, lämpiöissä sekä Teatteriravintola Ofelian tiskin edustalla. Mikäli kasvomaski unohtui matkasta, saat sen veloituksetta teatterin lippukassalta (voimassa toistaiseksi).

Koronapassi

Koronapassi ei ole käytössä.

Narikka

Narikka palvelee normaalisti.

Katsomot

Kuopion kaupunginteatterin kaikki katsomopaikat ovat käytössä. 

Saleihin siirtyminen ja niistä poistuminen

Ovet katsomoon avataan Minnalla ja Marialla n. 15 minuuttia ennen esityksen alkua. Väliajat ovat n. 20 min. Pidäthän turvavälin muihin katsojiin liikkuessasi teatterissa.

Väliaikatarjoilut ja lounas

Teatteriravintola Ofelian väliaikatarjoilut ja lounas ovat saatavilla.

Asiakastietojen kerääminen

Koronaepidemian hallinnassa ja leviämisen estämisessä on ollut keskeistä tartuntojen ja altistusten jäljittäminen. Teatterilla istutaan nimellä varatuissa numeroidussa penkeissä, jolloin tarvittaessa on helppo saada tieto esimerkiksi siitä, keitä tilassa on ollut ja kuka on istunut missäkin.

Jos sairastut ennen esitystä

Sairastuessasi voit siirtää tai perua lippusi vielä tunti ennen esitystä soittamalla numeroon 044 718 2404. Numero palvelee ainoastaan sairastapauksissa ja on avoinna esityskaudella lippukassan aukioloaikojen puitteissa: tarkista lippukassan aukioloajat tästä (avautuu uuteen välilehteen). Mikäli puhelusi ei pääse läpi, voit vaihtoehtoisesti lähettää meille sähköpostin teatteri(at)kuopio.fi ja kertoa sairastumisestasi.

Jos teatteri peruu tai siirtää esityksen

Mikäli teatteri joutuu perumaan tai siirtämään esityksen eikä uusi ajankohta sovi sinulle, voit vaihtaa lippusi toiseen esitykseen tai pyytää hyvityksen tilisiirtona tai lahjakorttina. Vaihto- ja hyvityspyynnöt teet erillisillä lomakkeilla, jotka avautuvat alla olevista linkeistä uusiin välilehtiin:

Käsittelemme pyynnöt saapumisjärjestyksessä. Huomioithan, että toisinaan pyyntöjen suuresta määrästä johtuen käsittelyajoissa voi esiintyä ruuhkaa. Teethän vaihto- tai hyvityspyynnön 3kk kuluessa peruuntuneesta teatterikäynnistä laskien.

Tulethan teatteriin vain terveenä, kiitos.