Korona-ajan turvallisuus

Päivitetty 17.1.2022

Uudet terveysturvallisuuskäytännöt ovat voimassa toistaiseksi 14.2. asti

Haluamme muistuttaa koronatoimenpiteistämme: Teemme kaikkemme, jotta teatteriin voi tulla turvallisin mielin. Noudatamme ohjeistuksissa viranomaisten suosituksia ja pidämme teatteria koskevat korona-ajan turvallisuusohjeistukset ajan tasalla tässä tiedotteessa.

Olemme tehostaneet siivousta ja ilmanvaihtoa sekä lisänneet ohjaavaa henkilökuntaa aulapalveluissa.

Kasvomaskit ja käsidesit

Suosittelemme yleisöllemme kasvomaskin käyttöä koko vierailun ajan. Aulahenkilökuntamme käyttää maskia ja lippukassalla on käytössä suojapleksi. Käsidesiä on tarjolla teatterimme yleisissä tiloissa ala-aulassa, lämpiöissä sekä Teatteriravintola Ofelian tiskin edustalla. Mikäli kasvomaski unohtui matkasta, saat sen veloituksetta teatterin lippukassalta (voimassa toistaiseksi).

Koronapassi

Koronapassi ei ole toistaiseksi käytössä.

Narikka

Narikka ei ole toistaiseksi käytössä. Katsojat voivat viedä päällysvaatteet saliin. Vaatteita voi säilyttää viereisillä tyhjillä penkeillä.

Katsomot

17.1. alkaen esitykset ovat tauolla 14.2. asti. Lue lisää tiedotteestamme.

Saleihin siirtyminen ja niistä poistuminen

Ovet katsomoon avataan Minnalla ja Marialla 15 minuuttia ennen esityksen alkua. Väliajat ovat Minnalla ja Marialla toistaiseksi hieman normaalia lyhyemmät, n. 15-20 min. Pidäthän turvavälin muihin katsojiin liikkuessasi teatterissa.

Väliaikatarjoilut ja lounas

Teatteriravintola Ofelia ei toistaiseksi tarjoa ravintolapalveluita.

Asiakastietojen kerääminen

Koronaepidemian hallinnassa ja leviämisen estämisessä on ollut keskeistä tartuntojen ja altistusten jäljittäminen. Teatterilla istutaan nimellä varatuissa numeroidussa penkeissä, jolloin tarvittaessa on helppo saada tieto esimerkiksi siitä, keitä tilassa on ollut ja kuka on istunut missäkin.

Jos sairastut ennen esitystä

Sairastuessasi voit siirtää tai perua lippusi vielä tunti ennen esitystä soittamalla numeroon 044 718 2404. Numero palvelee ainoastaan sairastapauksissa ja on avoinna esityskaudella lippukassan aukioloaikojen puitteissa: tarkista lippukassan aukioloajat tästä (avautuu uuteen välilehteen). Mikäli puhelusi ei pääse läpi, voit vaihtoehtoisesti lähettää meille sähköpostin teatteri(at)kuopio.fi ja kertoa sairastumisestasi.

Jos teatteri peruu tai siirtää esityksen

Mikäli teatteri joutuu perumaan tai siirtämään esityksen eikä uusi ajankohta sovi sinulle, voit vaihtaa lippusi toiseen esitykseen tai pyytää hyvityksen tilisiirtona tai lahjakorttina. Vaihto- ja hyvityspyynnöt teet erillisillä lomakkeilla, jotka avautuvat alla olevista linkeistä uusiin välilehtiin:

Käsittelemme pyynnöt saapumisjärjestyksessä. Huomioithan, että toisinaan pyyntöjen suuresta määrästä johtuen käsittelyajoissa voi esiintyä ruuhkaa. 

Tulethan teatteriin vain terveenä, kiitos.